b_170_127_16777215_00_images_stories_377.jpgهرساله از چند روز مانده به ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هستیم. امسال هم، بیست و یکمین دوره این نمایشگاه بین المللی با حضور محققان، پژوهشگران، کارشناسان، علما و صاحب‌نظران در حال برگزاری است تا علاوه بر ایجاد فضایی جهت تبادل دانش قرآنی خود، دستاوردهایشان در عرصه‌های مختلف قرآنی را نیز در معرض استفاده عموم قرار دهند.

مؤسسه فرهنگی رواق حکمت که با آرمان عرضه ی اسلام به شیوه ای روز آمد در جهان معاصر کار خود را آغاز کرده است، با ایجاد غرفه ای در این نمایشگاه در محورهای زیر بخشی از دستاوردهای ارزنده خود را ارائه می دهد:

- دانش های قرآن بنیان

- نظریه اندیشه مدون:

این نظریه ارزشمند که توسط حضرت آیت الله هادوی تهرانی ارائه گردید. تاريخچه و رابطه آن با علوم انسانی به سال 1368 بر می گردد كه با محوريت قرآن شكل گرفت.

- معرفی کتاب:

در این محور اکثر آثار آیت الله هادوی تهرانی به ویژه کتاب های نظام و مکتب اقتصادی اسلام، مبانی کلامی اجتهاد و میقات سبز معرفی گردیدند.

- معرفی سایت های مؤسسه رواق حکمت از جمله اسلام کوئست:

سایت اسلام کوئست که با دارا بودن 16 زبان بین المللی مرجع تخصصی پاسخ گویی به پرسش های علوم اسلامی می باشد، تا کنون توانسته است به بیش از 40 هزار پرسش، پاسخ تخصصی دهد.

این سایت در جشنواه های مختلف در حوزه علوم اسلامی از دید کاربران رتبه اول را به خود اختصاص داد.

 

گفتنی است، مسئولین و شخصیت های برجسته ای در این مدت از غرفه مؤسسه رواق حکمت دیدن کردند و همگی چنین ابراز داشتند که از قبل با فعالیت های ارزنده این مؤسسه آشنایی داشته و عملکرد آن را در زمره فعالیت های خیلی خوب نمایشگاه برشمردند.

در این بین می توان به حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای دکتر حسینی، معاونت قرآن و عترت وزارت جناب حجت الاسلام والمسلمین محمدی، حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور و جناب آقای دکتر حداد عادل میهمان ویژه نشست افتتاحیه اشاره کرد.

در پایان لازم به ذکر است، طی هفته نخست این نمایشگاه چندین خبرگزاری معتبر از جمله خبرگزاری شبستان، فارس و رسا برای مصاحبه مراجعه کردند که محتوای غرفه و عملکرد آن توضیح داده شد.

روابط عمومی مؤسسه رواق حکمت

 

منوی داخلی